NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Lista najczęściej zadawanych pytań.
Przeczytaj listę najczęściej zadawanych pytań. Jeśli nie znajdziesz tutaj odpowiedzi na swoje pytanie. Skontaktuj się z nami.
Możesz do nas zadzwonić pod numer 504 433 903.
Napisać maila na biuro@spautomotive.pl
Napisać na messengerze, ikonka na dole ekranu.
1. Gdzie szukać samochodów?
Samochody z ZEA:
Samochody uszkodzone znajdziesz na stronie Copart EA. Jest to największy dom aukcyjny na bliskim wschodzie, oferujący samochody sprzedawane przez firmy ubezpieczeniowe.
Samochodów bezwypadkowych szukaj na stronach Dubizzle oraz Dubicars, gdzie są oferowane samochody sprzedawane przez prywatnych właścicieli oraz handlarzy. Dodatkowo sprawdź oferty na stronie Emirates Auction, tam znajdziesz samochody sprzedawane przez komorników i banki.
Samochody z USA:
Samochody ze Stanów Zjednoczonych szukaj głównie na stronach Copart USA oraz IAAI.
3. Czy da się oszacować ostateczną cenę samochodu z aukcji?
Niestety nie da się przewidzieć ostatecznej ceny za jaką zostanie sprzedany samochód. Natomiast bazując na naszym doświadczeniu, pomożemy Ci oszacować tę wartość na podstawie poprzednich, podobnych aukcji.
4. Czy przed realizacją transakcji podpisujemy umowę?
Oczywiście, przed wpłatą zaliczki za licytowany samochód podpisujemy umowę.
5. Gdzie wpłacić kaucje oraz kwotę za samochód?
Kaucję za licytowany samochód należy wysłać przelewem na nasze konto.
Płatność za wylicytowany samochód następuje bezpośrednio na konto firmy prowadzącej aukcje.
Akceptujemy waluty: PLN, EUR oraz USD
6. Kiedy otrzymam zwrot kaucji, jeśli nie dojdzie do zakupu samochodu?
Natychmiast po zakończeniu aukcji.
7. Ile mam czasu na zapłatę za wylicytowany samochód?
Na zapłatę za wylicytowany samochód masz 48 godzin licząc od zakończenia aukcji. Dokonaj wpłaty i prześlij nam potwierdzenie przelewu.
8. Jakie dokumenty muszę przygotować?
Jeśli kupujesz samochód na osobę prywatną to będziemy potrzebowali skan Twojego paszportu lub dowodu osobistego.
Jeśli kupujesz samochód na firmę i chcesz się zdecydować na odroczoną płatność podatku VAT, to niezbędny jest do tego numer EORI.
9. Czy samochody podczas transportu są ubezpieczone?
Samochody domyślnie nie są ubezpieczone, natomiast na Twoje życzenie możemy je ubezpieczyć na cały okres transportu.
Wycena ubezpieczenia jest zależna od samochodu jaki zakupisz. Po zakupie możemy Ci wysłać propozycje ubezpieczenia transportu.
10. Czy mogę śledzić trasę mojego samochodu po załadunku do kontenera?
Tak, Jak tylko samochód zostanie nadany na statek, to wyślemy Ci link do śledzenia pozycji kontenera.
11. Czym różnią się samochody z Emiratów Arabskich od Europejskich?
Samochodów z Dubaju nie trzeba przystosowywać do rejestracji w Polsce. Główne różnice między samochodami ze specyfikacją GCC/Gulf a specyfikacją Europejską związane są z warunkami atmosferycznymi panującymi w Emiratach Arabskich.
- Wydajniejsza klimatyzacja.
- Skuteczniejszy system filtracji radzący sobie z większą ilością kurzu i piasku.
- Układ chłodzenia silnika przystosowany do bardzo wysokich temperatur.epsza ochrona antykorozyjna chroniąca auta w wilgotnych obszarach przybrzeżnych Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
12. Czym różnią się samochody ze Stanów Zjednoczonych od Europejskich?
Samochód sprowadzony z USA wymaga przystosowania do Europejskich przepisów o dopuszczeniu do ruchu drogowego. Tyczy się to głównie oświetlenia:
- Wymiana reflektorów ( świateł mijania ) na asymetryczne, czyli takie które bardziej doświetlają pobocze.
- Tylne kierunkowskazy w autach amerykańskich są czerwone. Z przodu białe. W Europie powinny świecić na żółto. Ponadto przednie kierunkowskazy w samochodach produkowanych w USA są równocześnie światłami pozycyjnymi. W Europie oświetlenie to montuje się oddzielnie.
- Trzeba też zamontować tylne światło przeciwmgielne, którego w amerykańskich pojazdach brakuje.
13. Czy zajmujecie się modyfikacją samochodów aby były dostosowane do europejskich standardów?
Możemy przystosować Twój samochód z USA do Europejskich standardów . Odbierzesz od nas auto gotowe do rejestracji.
14. Czy naprawiacie sprowadzone samochody?
Tak – na życzenie Klienta. Współpracujemy z renomowanymi serwisami samochodowymi i zakładami blacharskimi.
15. Czy opłaca się sciągać samochody z USA i ZEA?
Jasne, że tak!
- Auta sprowadzone z USA mogą być nawet 50% tańsze niż wersje Europejskie. Oczywiście takie okazje to często samochody po stłuczkach, ale czy wymarzone auto, świetnie wyposażone i fachowo naprawione – kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej, nie brzmi kusząco? 🙂 Stany Zjednoczone to nie tylko auta powypadkowe! W bardzo atrakcyjnych cenach możesz kupić samochód nieuszkodzony Duży wybór aut luksusowych , oldtimer, musclecar.
- Emiraty Arabskie to miejsce bardzo bogate w motoryzacyjne okazje!
Auto powypadkowe mają równie świetne ceny co auta z USA, ale nie wymagają przystosowania do Europejskich norm.
Bardzo szeroki dostęp do samochodów sportowych, egzotycznych, luksusowych i 4×4.
Dzięki naszym kontaktom z dealerami samochodów w Dubaju i Abu Dhabi możemy Państwu zaproponować nowe Toyoty Landcruiser, Mitsubishi Pajero w bardzo dobrych cenach. Skontaktuj się z nami.
16. Jak wygląda proces zakupu auta bezwypadkowego z Dubaju?
Oferujemy możliwość zakupu samochodu z Dubaju, które są bezpośrednio przez nas sprawdzane na miejscu. Przeprowadzimy dla Ciebie badanie pojazdu na certyfikowanej stacji kontroli RTA, prześlemy Ci pełną dokumentację fotograficzną samochodu, a także w Twoim imieniu będziemy przeprowadzać zakup samochodu.
17. Jakie opłaty celno-skarbowe mnie czekają?
Polecamy naszym klientom przeprowadzanie odprawy celnej w Bremerhaven, z uwagi na łatwość obsługi i niższy podatek VAT w Niemczech.
Cł0:
10% wartości zakupu samochodu + koszty transportu do granic UE
VAT:
Niemcy: VAT 19% wartości zakupu samochodu + cł0
Polska: VAT 23% wartości zakupu samochodu + cł0
Akcyza:
Dla silników do 2000 cm³ – 3.1%
Dla silników powyżej 2000 cm³ – 18,6%
Opłaty skarbowe proszę kierować na nasze konto bankowe w EUR.
18. Tittle - na co zwracać uwagę?
Aby nie mieć problemów z zarejestrowaniem samochodu w Polsce należy unikać samochód które mają jeden z poniższych tittle:
ACQ BILL OF SALE
ACQUISITION BILL OF SALE
ARTIFICERS LIEN TRANSFER
ABND/LIEN NC DLR ONLY DELAY
BILL OF SALE
BR
BV
CLEAN TITLE – NO VIN
CLEAN TITLE W/ UNSATIS LIEN
CERTYFICATE OF DESTRUCTION
CERT OF SALV BRANDED FLOOD
DISMANTLER W/ UNSATISFIED LIEN
EXPORT BILL OF SALE
FOR JUNK
FLOOD
FLOOD SALVAGE
FLOOD TITLE
FIRE DAMAGE
FOR PARTS ONLY
FLOOD SALVAGE VEHICLE TITLE
IRREPARABLE
MV907A WAIV-272.1
MV37 P.O. DISM ONLY
MV907A W/ BRAND WAIVE
MV907A W/ NO PUBLIC VIN
MV907A W/ UNSATISFIED LIEN
MV-51B / STMT OF OWNERSHIP
MV907A W/ MD REASSIGNMENT
MV35 NO TITLE-DISMANTLE/SCRAP
NY-MV-51
NON-REBUILABLE
NON-REPAIRABLE
PARTS ONLY
PARTS ONLY W/NY REASSIGMENT
REBUILDABLE KIT CAR
REBLT SALV W/ UNSATISFIED LIEN
SALVAGE THEFT – NO PUBLIC VIN
SALVAGE TITLE DAMAGE WATER/FLOOD
WATER
WATER/FLOOD
19. Jakie dokumenty od Was otrzymam?
Import z Dubaju:
– Certyfikat Exportu +tłumaczenie (opcjonalnie)
– Faktura/Umowa zakupu +tłumaczenie (opcjonalnie)
– Dokumenty potwierdzające zapłacenie cła i Vatu +tłumaczenie (opcjonalnie)
– Faktury za fracht, obsługę oraz opłaty celno skarbowe
Import z USA
– Title Certificate +tłumaczenie (opcjonalnie)
– Bill of Sale +tłumaczenie (opcjonalnie)
– Dokumenty potwierdzające zapłacenie cła i Vatu +tłumaczenie (opcjonalnie)
– Faktury za fracht, obsługę oraz opłaty celno skarbowe
MOŻEMY POMÓC W WYPEŁNIENIU DEKLARACJI ZAPŁATY AKCYZY